W temacie
  • Tak łatwo manipulować człowiekiem
    Reklama w świecie zakupów jest idealnym krokiem. Właściwie każda znana firma osiągnęła sukces właśnie za ingerencją mediów. Rzecz jasna rośnie zainteresowanie kiedy w kółko słyszy się to samo. Człowiekowi wydaję …
  • Zakamuflowane sympatie w mediach
    Wolne i niezależne media to już od dobrych kilku lat jedynie pusty slogan. Nie ma obecnie na terenie naszego kraju takiej stacji telewizyjnej, która przekazując swoje wiadomości nie była nakierunkowana …
Strony
Najnowsze komentarze

    Budowanie relacji z klientami

    Wchodzenie w długotrwałe relacje pomiędzy nadawcą komunikatów medialnych a odbiorcą jest głównym celem redakcji. Nie zawsze treści i wiadomości przekazywane na łamach danego wydawnictwa są wystarczające aby przywiązać do siebie klienta. Wykorzystywane są wówczas różnorodne mechanizmy wzajemności. Począwszy od nagród za listy, nadesłane historie po konkursy i krzyżówki. Wiele tytułów oferuje kupony konkursowe drukowane cyklicznie w celu nakłonienia do dłuższej współpracy. Konkursy prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe w których można wygrać gotówkę, przedmioty czy usługi pobudzają odbiorców do aktywności. Podobna sytuacja ma miejsce ze wszystkimi dodatkami do gazet czy gadżetami produktowymi jako ponadstandardowa oferta. Dołączona do gazety próbka kawy czy kremu niemal sama wchodzi w ręce klienta. Jeśli zostanie wypróbowana i zaakceptowana, dodatkowo nijako bezpłatnie, klienci nieświadomie odwdzięczają się producentom sięgając następnym razem po ten właśnie produkt. Nie muszą już szukać, gdyż znaleziono ich samych.

    Comments are closed.