W temacie
  • System medialny w NiemczechSystem medialny w Niemczech
    Przede wszystkim wszystkie media w Niemczech cechują się wysokim stopniem profesjonalizacji. Powstały specjalne organy samoregulujące, które kontrolują działanie mediów. Dzięki temu możliwe jest pilnowanie tego, aby media dostarczały wartościowe treści …
  • Reklamy dla mężczyznReklamy dla mężczyzn
    Reklamy dla mężczyzn bardzo często mają ten sam podtekst. Przedstawiają kobietę praktycznie roznegliżowaną. Oczywiście musi być to kobieta zgrabna, ładna, przyciągająca uwagę. Oczywiście reklama ta musi mieć także podtekst erotyczny, …
Strony
Najnowsze komentarze

    Czym jest reklama podprogowa

    Reklama podprogowa została w wielu krajach zakazana bądź ograniczona. Dlaczego? Z czego wynika jej niebezpieczeństwo i dlaczego jej używanie zostało uznane za swego rodzaju granicę możliwości wykorzystania manipulacji w reklamie? Reklama podprogowa to reklama, która w pewnej bądź znacznej mierze opiera się na tak zwanej percepcji podprogowej. Najogólniej rzecz biorąc jest to percepcja, której dokonuje nasz mózg bez udziału naszej świadomości. Czyli te dźwięki bądź obrazy, które trwają zbyt krótko, byśmy zdali sobie sprawę z tego, że się pojawiły. Co jednak nie zmienia faktu, że nasz mózg je wychwycił, zinterpretował i zakwalifikował. Cały problem polega na tym, że skoro nie zdajemy sobie sprawy z odbioru takich informacji, to nie mamy zupełnie wpływu na ich kontrolę. Mało tego – w takim wypadku nasza chęć do kupna tego, a nie innego produktu może wynikać z naszego przypadkowego czy świadomego wyboru, a z informacji, którą gdzieś, kiedyś zanotował nasz umysł. Taka myśl nas przeraża, bo czyni z nas manekiny zahipnotyzowane przez niewiadomo gdzie i kiedy pojawiające się hasła.

    Comments are closed.