W temacie
  • Reklama jako instrument promocjiReklama jako instrument promocji
    Reklama to różne płatne, kontrolowanie formy nieosobowego prezentowania oraz popierania idei, towarów i usług wobec docelowej grupy klientów przez określonego nadawcę. Dzieli się nią na reklamę prasową, czyli anons, reklamę …
  • Audycje radioweAudycje radiowe
    Audycje radiowe bardzo konkretnie pozostają dostosowane do potrzeb klientów. Na pewno media pod tym względem dokładają wszelkich starań, aby takie audycje były interesujące dla każdego słuchacza. Tutaj na pewno na …
Strony
Najnowsze komentarze

    Dzienniki

    Według danych z 1963 r. wychodziło w Kanadzie 116 dzienników o łącznym nakładzie 4,5 min egzemplarzy. Ponadto ukazywało się blisko 950 tygodników oraz około 800 innego rodzaju periodyków. Prasa kanadyjska reprezentuje przede wszystkim poglądy głównych partii politycznych : konserwatystów („Globe and Maił” od 1844 r., „Evening Telegram” od 1876 r., „Journal” od 1885 r. i in.) i liberałów („Toronto Daily Star” od 1892 r., „Winnipeg Free Press” od 1874 r., „Vancouver Sun” od 1888 r., „La Presse” od 1884 r.). Komunistyczna Partia Kanady wydaje „Canadian Tribune” i teoretyczne pismo „Marxist Review”. Głównym organem katolików jest „UAction Catholiąue” w Quebecu (zał. w 1907 r.). Spośród 116 wychodzących w Kanadzie w 1963 r. dzienników aż 100 ukazuje się po angielsku, 11 po francusku, 5 w innych językach. Wśród innych czasopism, publikowanych tygodniowo lub częściej, znajdują się również pisma redagowane po polsku (zob. ostatni rozdział książki). Pod względem zasięgu, liczby stacji nadawczych oraz poziomu wyposażenia radiofonia kanadyjska należy do czołowych w świecie. W 1965 r. posiadała ona ogółem 396 stacji nadających programy radiowe oraz 264 stacji przekaźnikowych.

    Comments are closed.