W temacie
  • Reklama outdoorowa coraz bardziej popularnaReklama outdoorowa coraz bardziej popularna
    Reklamodawcy zaczynają dostrzegać zalety reklamy out of home, czyli takiej prowadzonej poza domem. Nakłady na taki rodzaj reklamy są do tej pory siedemnaście procent wyższe niż w roku ubiegłym. W …
  • Dzięki mediom poszerzamy naszą wiedzęDzięki mediom poszerzamy naszą wiedzę
    Powinniśmy pamiętać, ze media poza wad mają także zalety i pozytywnie wpływają na niektóre sprawy. Szczególnie ważny jest w pływ na kulturę, a nie możemy zapominać, że w tej kwestii …
Strony
Najnowsze komentarze

    Dzienniki

    Według danych z 1963 r. wychodziło w Kanadzie 116 dzienników o łącznym nakładzie 4,5 min egzemplarzy. Ponadto ukazywało się blisko 950 tygodników oraz około 800 innego rodzaju periodyków. Prasa kanadyjska reprezentuje przede wszystkim poglądy głównych partii politycznych : konserwatystów („Globe and Maił” od 1844 r., „Evening Telegram” od 1876 r., „Journal” od 1885 r. i in.) i liberałów („Toronto Daily Star” od 1892 r., „Winnipeg Free Press” od 1874 r., „Vancouver Sun” od 1888 r., „La Presse” od 1884 r.). Komunistyczna Partia Kanady wydaje „Canadian Tribune” i teoretyczne pismo „Marxist Review”. Głównym organem katolików jest „UAction Catholiąue” w Quebecu (zał. w 1907 r.). Spośród 116 wychodzących w Kanadzie w 1963 r. dzienników aż 100 ukazuje się po angielsku, 11 po francusku, 5 w innych językach. Wśród innych czasopism, publikowanych tygodniowo lub częściej, znajdują się również pisma redagowane po polsku (zob. ostatni rozdział książki). Pod względem zasięgu, liczby stacji nadawczych oraz poziomu wyposażenia radiofonia kanadyjska należy do czołowych w świecie. W 1965 r. posiadała ona ogółem 396 stacji nadających programy radiowe oraz 264 stacji przekaźnikowych.

    Comments are closed.