W temacie
  • Metaforyczny obraz „nowych mediów”Metaforyczny obraz „nowych mediów”
    Bardzo często możemy spotkać się ze schematem obrazującym działanie nowych mediów, w oparciu o zasady funkcjonowania armii wojskowej. Tytułem wyjaśnienia: każde wojskowo zbudowane jest na zasadzie podległości danych jednostek, jednostkom …
  • Media jakże złe w dzisiejszych czasachMedia jakże złe w dzisiejszych czasach
    Media potrafią zniszczyć psychikę człowieka. Jest tyle programów, które nie powinni oglądać szczególnie ludzie młodzi. Wszystko jest tak łatwo dostępne i to jest właśnie błąd. Weźmy relację ludzi z polityką, …
Strony
Najnowsze komentarze

    Jak media wpływają na najmłodszych odbiorców

    Reklamy prowokują, kuszą, zachęcają. Każdy dorosły jakoś sobie z nimi radzi, starając się do nich odnieść świadomie i odpowiedzialnie. Czy małe dziecko jest w stanie tak samo reagować na skierowane do niego w mediach reklamy? Chyba nie do końca jest to możliwe. Każdy program telewizyjny skierowany do najmłodszych widzów niesie swoje przekazy, reklamy. Kultowe już filmy dla dzieci, szczególnie pełnometrażowe kreskówki Disneya spowodowały lawinę ulubionych postaci z bajek w sklepach z zabawkami. Producenci zabawek reklamowali w mediach pluszaki, księżniczki, roboty, syrenki, klocki – wszystko, co było nawiązaniem do baśniowych bohaterów. Zazwyczaj, takie zabawki idą dosłownie jak woda, niezależnie od swoich cen. Koncerny farmaceutyczne również dostrzegają wśród najmłodszych pokaźną grupę klientów – w każdej aptece zobaczymy na półkach preparaty, syropki, witaminy dla najmłodszych. Odpowiednie, kolorowe opakowania, dołączone gadżety, atrakcyjny wygląd i smak, kolory – wszystko to poparte przekazem medialnym sprawia, że wiele dzieci zaczyna traktować lekarstwa jako smaczną przekąskę po obiedzie. Jak tu nie kupić marsjańskich witaminek?

    Comments are closed.