W temacie
  • Pułapki reklamowePułapki reklamowe
    Gdy słyszymy w radio lub widzimy w telewizji czy Internecie wspaniały tekst PROMOCJA, mamy ochotę od razy kupić sobie dany przedmiot. U niewielu osób włącza się w tym momencie ostrzeżenie, …
  • Tak łatwo manipulować człowiekiemTak łatwo manipulować człowiekiem
    Reklama w świecie zakupów jest idealnym krokiem. Właściwie każda znana firma osiągnęła sukces właśnie za ingerencją mediów. Rzecz jasna rośnie zainteresowanie kiedy w kółko słyszy się to samo. Człowiekowi wydaję …
Strony
Najnowsze komentarze

    Jak przedstawić tę samo wiadomość w różny sposób

    Każde wydarzenie można przedstawić w różny sposób używając różnych słów. Jest to zgodne z przysłowiem: „z wielkiej chmury mały deszcz” lub jego odwrotnością. Można historię albo zatuszować albo ja rozdmuchać, można ja podsycać albo wygaszać. Media doskonale zdają sobie z tego sprawę i śmiało wykorzystują ogromne możliwości wpływania na emocje widza czy czytelnika. Są słowa, które nas irytują i taki które sprawiają nam przyjemność. Telewizja zatrudniając dziennikarzy zajmujących się poszczególnymi działami przeprowadza badania na wybranej grupie ludzi sprawdzając jakie emocje wzbudza dana osoba w widzu. I tak Dorota Wellman prowadzi programy familijne i poranne ponieważ uznawana jest za osobę ciepłą i inteligentną. Tomasz Lis specjalizuje się w programach publicystycznych lecz nie prowadzi wiadomości ponieważ do prowadzenia wiadomości potrzebna jest osoba, która uważana jest za bezstronną. Wierzymy nie tyle wiadomościom co ludzkim twarzom, głosowi i oczom. Nie uwierzymy osobie, która wydaje nam się niewiarygodna.

    Comments are closed.