W temacie
  • Wiadomości sportowe w mediachWiadomości sportowe w mediach
    Wiadomości sportowe to dział, na który mamy różny pogląd, zależnie od naszych zainteresowań. Zdania są podzielone, ale zazwyczaj skrajne. To znaczy: albo one nas interesują albo nudzą. Jeśli sport jest …
  • HokejHokej
    Szczególne miejsce w życiu Kanady zajmuje hokej i nieprzypadkowo wspominamy o nim po omówieniu spraw radia i telewizji. Jest on uprawiany przez chłopców od bardzo wczesnego wieku, istnieją drużyny złożone …
Strony
Najnowsze komentarze

    Naszymi zakupami rządzi podświadomość

    Robiąc zakupy w dużych sklepach, często chodzimy pomiędzy półkami pełnymi towarów i szukamy określonego produktu. Mijamy wiele podobnych, ale z reguły nie przyglądamy się im dokładniej. Dlaczego szukamy tego jednego, którego nazwa utkwiła w naszej głowie? To efekt naszego codziennego kontaktu z mediami. Reklamy prezentowane w telewizji, internecie, prasie, radiu, zakodowały się w naszej podświadomości, choć może nawet byliśmy zdegustowani oglądając daną reklamę. W sklepie jednak, nazwa określonego artykułu jest nam na tyle bliska, że wkładamy produkt do koszyka. Media, wiadomości, reklama współpracują z psychologami, socjologami, całym sztabem marketingowców, którzy wiedzą, jak nas zachęcić do kupna danego produktu. Sięgamy po produkty markowe, a omijamy stojące nieopodal i dużo tańsze artykuły ‘no name’ – może nie wszyscy wiedzą, że mogą to być produkty tych samych marek, ale wyprodukowane bez firmowego logo, na potrzeby danej sieci handlowej. Warto więc czasem naszą podświadomość wziąć w ryzy, aby wydać mniej pieniędzy.

    Comments are closed.