W temacie
  • Reklama tak po prostuReklama tak po prostu
    Jeżeli chcielibyśmy coś zakupić, aczkolwiek nie wiemy po prostu jeszcze co by to miało być, to będzie warto wiedzieć, iż w reklamach telewizyjnych, radiowych oraz internetowych, będziemy mieli możliwość poznania …
  • Nie maleje liczba słuchających radiaNie maleje liczba słuchających radia
    W dobie wszechobecnej telewizji czy Internetu wydawałoby się, ze radio jest medium, które powinno być w odwrocie. Tymczasem najnowsze badania nie potwierdzają tej tezy. Okazuje się, że aż prawie 13 …
Strony
Najnowsze komentarze

    Naszymi zakupami rządzi podświadomość

    Robiąc zakupy w dużych sklepach, często chodzimy pomiędzy półkami pełnymi towarów i szukamy określonego produktu. Mijamy wiele podobnych, ale z reguły nie przyglądamy się im dokładniej. Dlaczego szukamy tego jednego, którego nazwa utkwiła w naszej głowie? To efekt naszego codziennego kontaktu z mediami. Reklamy prezentowane w telewizji, internecie, prasie, radiu, zakodowały się w naszej podświadomości, choć może nawet byliśmy zdegustowani oglądając daną reklamę. W sklepie jednak, nazwa określonego artykułu jest nam na tyle bliska, że wkładamy produkt do koszyka. Media, wiadomości, reklama współpracują z psychologami, socjologami, całym sztabem marketingowców, którzy wiedzą, jak nas zachęcić do kupna danego produktu. Sięgamy po produkty markowe, a omijamy stojące nieopodal i dużo tańsze artykuły ‘no name’ – może nie wszyscy wiedzą, że mogą to być produkty tych samych marek, ale wyprodukowane bez firmowego logo, na potrzeby danej sieci handlowej. Warto więc czasem naszą podświadomość wziąć w ryzy, aby wydać mniej pieniędzy.

    Comments are closed.