W temacie
  • Media a gwiazdy
    Media bardzo lubią śledzić każde posunięcie gwiazd, które są popularne w kraju i za granicą. Oczywiście uwielbiają doszukiwać się wszelkich gaf, wszelkich jakiś nieporozumień. Starają się wyciągnąć tylko te ciekawostki, …
  • Dobre źródło informacji
    Praktycznie każdy z nas lubi to, gdy coś jest wykonywane dla niego w jak najlepszy sposób. Niestety, ale w obecnych czasach coraz częściej można spotkać się ze wszechobecną tandetą, przez …
Strony
Najnowsze komentarze

    Nowe realia mediów

    Promowanie jednego obrazu rzeczywistości przez media jest głównym powodem, dla którego wielu ludzi nie chce dzisiaj zaufać w przekaz medialny głównych stacji telewizyjnych. Obawy coraz częściej budzi także fakt, że postępująca komercjalizacja stacji telewizyjnych i wydawnictw prasowych doprowadziła do połączenia licznych różnych tytułów dziennikarskich w jednej korporacji. Często ludzie nie mają nawet pojęcia, że ich ulubione portale internetowe, najczęściej wybierana gazeta w kiosku oraz dwie najchętniej oglądane stacje telewizyjne należą w istocie do jednej grupy kapitałowej. A często głównymi akcjonariuszami w tejże grupie są politycy albo osoby zaangażowane w działalność społeczną. Jako właściciele mediów mogą więc w oczywisty sposób kreować przekaz oraz rodzaj informacji publikowanych w swoich tytułach. Strach przed manipulowaniem i całkowitym uzależnieniem się od jednego źródła informacji sprawia, że w coraz większej grupie społeczeństw rodzi się potrzeba wykorzystania Internetu w celu uniezależnienia się od telewizji i prasy.

    Comments are closed.