W temacie
  • Reklama w internecieReklama w internecie
    Reklama w internecie bardzo konkretnie pozostaje uwzględniona, przede wszystkim do potrzeb użytkowników. Internauci doskonale znają pojecie reklamy internetowej, ponieważ maja z nią styczność, na co dzień. Nie jest to na …
  • Powtórzenie wiadomościPowtórzenie wiadomości
    Bardzo często w szkole po przerobieniu materiału nauczyciele robią powtórzenie wiadomości. Ma to przyczynić się do przypomnienia materiału i uzyskania lepszych ocen na sprawdzianie. Jednakże jak się okazuje na takim …
Strony
Najnowsze komentarze

    Początkowe etapy rozwoju mediów

    Świt mediów w historii cywilizacji datowany jest głownie na okres rozwoju słowa. Słowa już mówionego, gdyż pierwszymi nośnikami wiadomości były osoby rozpowszechniające informacje z wszelakich wypraw, życia miast czy dworów. Od momentu wynalezienia i popularyzacji druku do dnia dzisiejszego rozwój mediów osiągnął niebywałą wielkość. Początkowo wydawane były różnorodne, drukowane ulotki będące zalążkami gazet. Prywatni właściciele informowali ludność o bieżących wydarzeniach, politycznych, wojennych czy handlowych. Zamieszczano anonse i reklamy kupców i rzemieślników oraz oferty wszelakich usług. Powstawać zaczęły następnie gazety codzienne w większym formacie. Narodził się zawód dziennikarza i korespondenta, który różni się diametralnie od tegoż wykonywanego obecnie. Odbiorcą ówczesnych mediów były osoby dobrze sytuowane ze względu na ich cenę oraz umiejętność czytania. Wraz z rozwojem i popularyzacją prasy systematycznie wzrastała świadomość społeczna oraz uczestnictwo ludności we wszelakich wydarzeniach.

    Comments are closed.