W temacie
  • Media kłamiąMedia kłamią
    Media obecne kłamią nas wszystkich. Oszukują nas krok na kroku. Wielokrotnie przeinaczają fakty, albo przedstawiają pewne wydarzenia w takim świetle w jakim chcą by były one zobaczony. Niejednokrotnie przez to …
  • Jak media wpływają na najmłodszych odbiorcówJak media wpływają na najmłodszych odbiorców
    Reklamy prowokują, kuszą, zachęcają. Każdy dorosły jakoś sobie z nimi radzi, starając się do nich odnieść świadomie i odpowiedzialnie. Czy małe dziecko jest w stanie tak samo reagować na skierowane …
Strony
Najnowsze komentarze

    Prawna strona reklamy w Polsce

    Rynek reklamy wymaga precyzyjnych i czytelnych uregulowań prawnych, jak każdy inny będący częścią jakiejkolwiek gospodarki. Nie ma jednak jakiegoś jednego aktu prawnego dotyczącego tej gałęzi gospodarki. Podobnie jak w większości krajów świata nie doczekaliśmy się jeszcze jednolitych przepisów dotyczących reklamy. Uczestników rynku reklamy, a więc i mediów, dotyczą wszystkie przepisy prawa cywilnego, ponadto Kodeks Handlowy i ustawy dotyczące życia gospodarczego. Oprócz ogólnych przepisów prawnych obowiązują także przyjęte dobrowolnie kodeksy branżowe. Co ciekawe, do reklamy odnoszą się między innymi tak egzotyczne wydawałoby się dla reklamy, jak ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawa prawo farmaceutyczne czy ta o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Bardzo ważną ustawą jest też ta o radiofonii telewizji, ponieważ reguluje także techniczne szczegóły dotyczące formy i emisji reklam. Jeszcze inne zasady będą obowiązywały dla reklamy w sieci. Brak ostatecznych i jednolitych rozwiązań rodzi miejsce dla rozwiązań z pogranicza, zależnych od interpretacji tej czy innej kancelarii. Reklama i media, w tym internet, tworzą całość nie do rozerwania a prawo zwyczajnie nie nadąża za zmieniającym się światem.

    Comments are closed.