W temacie
  • Gdziekolwiek jesteśGdziekolwiek jesteś
    Wiadomo, że każdy na co dzień posiada swoją pracę, swoje obowiązki. Zazwyczaj ciągle jesteśmy w ruchu i by coś załatwić czy sprawdzić musimy czekać na moment, w którym będziemy już …
  • Gwizdy telewizjiGwizdy telewizji
    Wydawać by się mogło, że wiodąca rola telewizji ma znaczący wpływ na kreowanie opinii publicznej. Jak się jednak okazuje funkcja mediów, bardziej skupia się na znanych osobach, takich jak prezenterzy …
Strony
Najnowsze komentarze

    Prawna strona reklamy w Polsce

    Rynek reklamy wymaga precyzyjnych i czytelnych uregulowań prawnych, jak każdy inny będący częścią jakiejkolwiek gospodarki. Nie ma jednak jakiegoś jednego aktu prawnego dotyczącego tej gałęzi gospodarki. Podobnie jak w większości krajów świata nie doczekaliśmy się jeszcze jednolitych przepisów dotyczących reklamy. Uczestników rynku reklamy, a więc i mediów, dotyczą wszystkie przepisy prawa cywilnego, ponadto Kodeks Handlowy i ustawy dotyczące życia gospodarczego. Oprócz ogólnych przepisów prawnych obowiązują także przyjęte dobrowolnie kodeksy branżowe. Co ciekawe, do reklamy odnoszą się między innymi tak egzotyczne wydawałoby się dla reklamy, jak ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawa prawo farmaceutyczne czy ta o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Bardzo ważną ustawą jest też ta o radiofonii telewizji, ponieważ reguluje także techniczne szczegóły dotyczące formy i emisji reklam. Jeszcze inne zasady będą obowiązywały dla reklamy w sieci. Brak ostatecznych i jednolitych rozwiązań rodzi miejsce dla rozwiązań z pogranicza, zależnych od interpretacji tej czy innej kancelarii. Reklama i media, w tym internet, tworzą całość nie do rozerwania a prawo zwyczajnie nie nadąża za zmieniającym się światem.

    Comments are closed.