W temacie
  • Prawna strona reklamy w PolscePrawna strona reklamy w Polsce
    Rynek reklamy wymaga precyzyjnych i czytelnych uregulowań prawnych, jak każdy inny będący częścią jakiejkolwiek gospodarki. Nie ma jednak jakiegoś jednego aktu prawnego dotyczącego tej gałęzi gospodarki. Podobnie jak w większości …
  • Plusy reklamyPlusy reklamy
    Plusy reklamy przede wszystkim dotyczą najbardziej ogólnych elementów. Tutaj mowa jest o wypracowaniu konkretnego schematu reklamy, która dostarcza wielu informacji na temat danego produktu, daje wiele możliwości pod względem połączenia …
Strony
Najnowsze komentarze

    Prawna strona reklamy w Polsce

    Rynek reklamy wymaga precyzyjnych i czytelnych uregulowań prawnych, jak każdy inny będący częścią jakiejkolwiek gospodarki. Nie ma jednak jakiegoś jednego aktu prawnego dotyczącego tej gałęzi gospodarki. Podobnie jak w większości krajów świata nie doczekaliśmy się jeszcze jednolitych przepisów dotyczących reklamy. Uczestników rynku reklamy, a więc i mediów, dotyczą wszystkie przepisy prawa cywilnego, ponadto Kodeks Handlowy i ustawy dotyczące życia gospodarczego. Oprócz ogólnych przepisów prawnych obowiązują także przyjęte dobrowolnie kodeksy branżowe. Co ciekawe, do reklamy odnoszą się między innymi tak egzotyczne wydawałoby się dla reklamy, jak ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawa prawo farmaceutyczne czy ta o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Bardzo ważną ustawą jest też ta o radiofonii telewizji, ponieważ reguluje także techniczne szczegóły dotyczące formy i emisji reklam. Jeszcze inne zasady będą obowiązywały dla reklamy w sieci. Brak ostatecznych i jednolitych rozwiązań rodzi miejsce dla rozwiązań z pogranicza, zależnych od interpretacji tej czy innej kancelarii. Reklama i media, w tym internet, tworzą całość nie do rozerwania a prawo zwyczajnie nie nadąża za zmieniającym się światem.

    Comments are closed.