W temacie
  • Reklama społecznaReklama społeczna
    Reklama społeczna jest to reklama, która nie oferuje żadnego produktu. Jest to reklama, której zadaniem jest ukazanie złego zachowania i piętnowanie go tak mocno, by i inni ludzie zaczęli je …
  • Prawna strona reklamy w PolscePrawna strona reklamy w Polsce
    Rynek reklamy wymaga precyzyjnych i czytelnych uregulowań prawnych, jak każdy inny będący częścią jakiejkolwiek gospodarki. Nie ma jednak jakiegoś jednego aktu prawnego dotyczącego tej gałęzi gospodarki. Podobnie jak w większości …
Strony
Najnowsze komentarze

    System medialny we Francji

    We Francji obowiązuje system spolaryzowanego pluralizmu. Cały system medialny jak i dziennikarstwo jakie tam jest propagowane ściśle związane jest z Kościołem, państwem i władzą. Pomimo tego, że obowiązuje wolność mediów, istnieją pewne sektory, które tą wolność ograniczają ze względu na poszanowanie instytucji i nie wypowiadanie się o nich źle. Wiarygodność przekazów telewizyjnych nie jest tam aż tak bardzo duża. Wiąże się to głównie z niskim stopniem profesjonalizacji dziennikarstwa. Powoduje to, że media nie mają możliwości współpracy z dobrymi dziennikarzami, który w rzetelny sposób mogą wykonywać swoje obowiązku. Jest to dzienne, ponieważ dziennikarstwo francuskie uważane jest za niezwykle elitarne. Dużą popularnością we Francji cieszą się dzienniki. Najbardziej znanymi jest La Monet, La Paris, La Figaro czy Quest France. Są to dzienniki lokalne, które czytane są przez dość sporą grupę osób. Jeśli chodzi o telewizję to panuje tutaj oczywiście model związany z podziałem na telewizję publiczną i komercyjną. Jeśli chodzi o telewizję publiczną to nadaje ona takie kanały jak France 2, France 3. Natomiast telewizja komercyjna oferuje Canal Plus, M6 czy TV 5. Pod względem telewizji ma się duży wybór.

    Comments are closed.