W temacie
  • Dostępność wiadomościDostępność wiadomości
    W dzisiejszym świecie o dostępność wiadomości nie jest trudno. By być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami z kraju i ze świata nie trzeba regularnie oglądać telewizyjnych wiadomości. Nie trzeba nawet …
  • Reklama w InternecieReklama w Internecie
    Aby możliwe było w ogóle zaistnienie na jakimkolwiek rynku, przede wszystkim trzeba przedstawić swoją ofertę w formie reklamy w Internecie. Jeśli czegoś nie ma w Internecie to po prostu to …
Strony
Najnowsze komentarze

    Wiadomości prasowe

    Gdy przeglądamy wiadomości prasowe czy telewizyjne uderza nas przede wszystkim jedna rzecz. Ich przytłaczająca większość jest negatywna. Jesteśmy informowani o wypadkach, tragediach i katastrofach. Jeśli wiadomości dotyczą rządu czy organizacji międzynarodowych, najczęściej dowiadujemy się o kryzysach, załamaniach i kłótniach. Nawet jeśli tematyka o której słuchamy jest lżejsza i dotyczy na przykład plotek ze świata gwiazd, to dużo częściej jesteśmy zasypywani informacjami o czyichś potknięciach, wpadkach, rozwodach i załamaniach nerwowych. Czy rzeczywiście informacji negatywnych jest więcej? Nie wydaje się to prawdą. Jak jest więc tego przyczyna? Z pewnością taka, że wiadomościami również kieruje rynek. A sprzedaje się lepiej to, co jest związane z emocjami. Dużo łatwiej zaś o silne emocje (a tym samym zaciekawienie, czyli wzrost oglądalności czy czytelnictwa) jeśli wiadomość jest negatywna, groźna, a nawet tragiczna. Jest to smutna prawda, która jest konsekwencją naszej socjalizacji w społeczeństwie masowym.

    Comments are closed.