W temacie
  • Reklamy pokazywane w prasieReklamy pokazywane w prasie
    Media muszą na siebie zarabiać, dlatego nie ma gazety , w której nie byłoby reklam. Reklamodawca może umieszczając reklamę w konkretnej gazecie dobrać grupę docelową jaką jest zainteresowany. Jeśli jest …
  • Gwizdy telewizjiGwizdy telewizji
    Wydawać by się mogło, że wiodąca rola telewizji ma znaczący wpływ na kreowanie opinii publicznej. Jak się jednak okazuje funkcja mediów, bardziej skupia się na znanych osobach, takich jak prezenterzy …
Strony
Najnowsze komentarze

    Wiadomości prasowe

    Gdy przeglądamy wiadomości prasowe czy telewizyjne uderza nas przede wszystkim jedna rzecz. Ich przytłaczająca większość jest negatywna. Jesteśmy informowani o wypadkach, tragediach i katastrofach. Jeśli wiadomości dotyczą rządu czy organizacji międzynarodowych, najczęściej dowiadujemy się o kryzysach, załamaniach i kłótniach. Nawet jeśli tematyka o której słuchamy jest lżejsza i dotyczy na przykład plotek ze świata gwiazd, to dużo częściej jesteśmy zasypywani informacjami o czyichś potknięciach, wpadkach, rozwodach i załamaniach nerwowych. Czy rzeczywiście informacji negatywnych jest więcej? Nie wydaje się to prawdą. Jak jest więc tego przyczyna? Z pewnością taka, że wiadomościami również kieruje rynek. A sprzedaje się lepiej to, co jest związane z emocjami. Dużo łatwiej zaś o silne emocje (a tym samym zaciekawienie, czyli wzrost oglądalności czy czytelnictwa) jeśli wiadomość jest negatywna, groźna, a nawet tragiczna. Jest to smutna prawda, która jest konsekwencją naszej socjalizacji w społeczeństwie masowym.

    Comments are closed.