W temacie
  • Szkoła zaprezentowana przez mediaSzkoła zaprezentowana przez media
    Każda szkoła w obecnych czasach inwestuje w reklamę, która jest zamieszczana w mediach. Szczególnie popularne są wyższe uczenie, które pragną przyciągnąć ogromną rzesze studentów. Ale również licea, starają się zaprezentować …
  • Jaki typ reklamy?Jaki typ reklamy?
    Ileż to razy znaleźliśmy się w takiej sytuacji, kiedy to zależało nam na tym, aby podjąć jak najlepszą decyzję, dzięki której nasze życie zmieni się na lepsze? Z pewnością wiele …
Strony
Najnowsze komentarze

    Wiadomości prasowe

    Gdy przeglądamy wiadomości prasowe czy telewizyjne uderza nas przede wszystkim jedna rzecz. Ich przytłaczająca większość jest negatywna. Jesteśmy informowani o wypadkach, tragediach i katastrofach. Jeśli wiadomości dotyczą rządu czy organizacji międzynarodowych, najczęściej dowiadujemy się o kryzysach, załamaniach i kłótniach. Nawet jeśli tematyka o której słuchamy jest lżejsza i dotyczy na przykład plotek ze świata gwiazd, to dużo częściej jesteśmy zasypywani informacjami o czyichś potknięciach, wpadkach, rozwodach i załamaniach nerwowych. Czy rzeczywiście informacji negatywnych jest więcej? Nie wydaje się to prawdą. Jak jest więc tego przyczyna? Z pewnością taka, że wiadomościami również kieruje rynek. A sprzedaje się lepiej to, co jest związane z emocjami. Dużo łatwiej zaś o silne emocje (a tym samym zaciekawienie, czyli wzrost oglądalności czy czytelnictwa) jeśli wiadomość jest negatywna, groźna, a nawet tragiczna. Jest to smutna prawda, która jest konsekwencją naszej socjalizacji w społeczeństwie masowym.

    Comments are closed.