W temacie
  • Informacje przekazywane są niemal wszędzie
    Współczesny świat obfituje różnego rodzaju środki przekazu informacji. Nie niedawna telewizja i radio były głównymi nośnikami rozrywki i wiadomości. Dziś informacje otaczają nas z każdej strony. Powstają nowe technologie, radio …
  • Reklama outdoorowa coraz bardziej popularna
    Reklamodawcy zaczynają dostrzegać zalety reklamy out of home, czyli takiej prowadzonej poza domem. Nakłady na taki rodzaj reklamy są do tej pory siedemnaście procent wyższe niż w roku ubiegłym. W …
Strony
Najnowsze komentarze

    Wiadomości prasowe

    Gdy przeglądamy wiadomości prasowe czy telewizyjne uderza nas przede wszystkim jedna rzecz. Ich przytłaczająca większość jest negatywna. Jesteśmy informowani o wypadkach, tragediach i katastrofach. Jeśli wiadomości dotyczą rządu czy organizacji międzynarodowych, najczęściej dowiadujemy się o kryzysach, załamaniach i kłótniach. Nawet jeśli tematyka o której słuchamy jest lżejsza i dotyczy na przykład plotek ze świata gwiazd, to dużo częściej jesteśmy zasypywani informacjami o czyichś potknięciach, wpadkach, rozwodach i załamaniach nerwowych. Czy rzeczywiście informacji negatywnych jest więcej? Nie wydaje się to prawdą. Jak jest więc tego przyczyna? Z pewnością taka, że wiadomościami również kieruje rynek. A sprzedaje się lepiej to, co jest związane z emocjami. Dużo łatwiej zaś o silne emocje (a tym samym zaciekawienie, czyli wzrost oglądalności czy czytelnictwa) jeśli wiadomość jest negatywna, groźna, a nawet tragiczna. Jest to smutna prawda, która jest konsekwencją naszej socjalizacji w społeczeństwie masowym.

    Comments are closed.